Excuses do not burn calories

Door Dennis, 9-11-2015 11:51 PM

Ga jij met deze quote de herfst/winter in?

Uiteraard, het kan een keer voorkomen. Iedereen heeft wel eens zo'n dag. Op je werk is het koffiezetapparaat kapot waardoor jij precies op het moment dat je wilde gaan sporten in slaap viel. Niet echt jouw schuld natuurlijk. Of de tram had een lekke band en de weergoden waren jou ook niet echt gunstig gezind. Windkracht 15, echt waar. En horizontale hagel. Oh, en je zag ook nog een ark voorbij varen. Begrijpelijk dat je dan even stopt om selfies te nemen met Noach en je even spontaan de tijd vergeten was.

Maar... serieus... wie ben je nu in de maling aan het nemen? :)

En zullen we het de komende periode eens anders aanpakken?

Mocht je jezelf niet herkennen in bovenstaande (of andere creatieve excuses), dan kun je dit bericht gerust wegklikken. Maar zie je met gezonde tegenzin wat herkenning, lees dan wat handige tips hieronder!

Bedenk waarom je ooit gestart bent

Ergens was dat moment in je leven dat je dacht: Ik moet iets meer of iets anders doen. Misschien was het een hele bewuste keuze, gedreven door iets teveel kilo's in de spiegel of omdat je diep van binnen wel weet dat (meer) sporten goed voor je is. En als je jezelf opgeeft voor een teamsport kan het ook zo zijn dat je soms een gebrek hebt aan motivatie. De bank kan soms gruwelijk lekker zitten als je moe bent, in tegenstelling tot die boze koude en natte buitenlucht. Misschien had je het idee dat samen sporten je zou gaan helpen.

En dan ineens... kijk je terug en heb je al een paar weken niets gedaan. Stom he? Nja, zo gaat dat soms. Het is ook helemaal niet erg om af en toe een break te nemen, zolang je dat stilzittende ritme maar niet vast gaat houden.

Wat kan je nu het beste doen? Deel je motivatie met onze trainers en laat ze weten wat voor jou specifiek moeilijk is met sport. Wij helpen en motiveren dagelijks mensen zoals jij en doen dit graag. En ook wij hebben soms motivatie nodig. En hoe stom het misschien ook klinkt, daar hebben wij jou voor nodig. Niets geeft ons meer energie om te zien dat je iemand grote vooruitgang kan laten zien!

Dus, als je dit lees en je wilt echt weer gaan starten, stuur even je een mailtje of Facebook bericht naar je favoriete trainer. En heb je even geen contactgegevens bij de hand, dan kun je het altijd sturen naar info@legendarysports.nl. Wij zorgen dan dat het bij de juiste persoon terecht komt!

Samen sporten werkt altijd goed

Het is een beetje een inkoppertje en we roepen het wel vaker: Samen sporten is GOED! Iedereen heeft een eigen geweten, maar zo'n extra stemmetje dat af en toe roept: "Gaan we vanavond/morgen weer?". Dat helpt gewoon echt om het ritme vast te houden. Vandaag heb jij het moeilijk en krijg je een berichtje van je vriendin... en morgen heeft de ander motivatie problemen en sta jij voor haar klaar. Super toch?

Laat je omgeving weten dat jij sport!

Als iemand op vakantie gaat, dan vraag ik altijd of ze een sportieve foto willen plaatsen op Facebook. En ja, ik (Dennis), heb bijna alle Bootcamp leden op Facebook. Ik heb meer sportieve vrienden dan wie dan ook :)

Naast dat ik het leuk vind om te kijken of jullie het echt doen, zit er een leuke filosofie achter die ik graag wil delen.

Voor veel personen is sport iets dat ze doen in de tijd die ze overhouden naast:

  • Prive relatie (vriend/vriendin/vrouw/man)
  • Werk of studie
  • Familiebezoek
  • Vrienden onderhouden
  • Hobbies

En als je een beetje een druk persoon bent, dan kan je met bovenstaande al makkelijk een week vullen. Oftewel, sport is iets dat 'buiten je leven' staat.

Nu even mijn persoonlijke ervaring. Ik ben nu een aantal jaar flink met sport bezig. Mijn vrouw sport veel, dus wij praten s'avonds soms over een training die we gegeven hebben. Soms laat ze mij een mooie nieuwe oefening zien en andere keren vertel ik haar over de enorme vooruitgang die ik bij enkelen van jullie heb gezien.

Op mijn werk deel ik mijn sportieve ambities. Ik vertel over mijn inschrijving voor een obstacle run of ik vertel dat ik aan het trainen ben voor een nieuwe uitdaging. Mijn collega's komen nu naar mij toe en vragen om tips bij een bepaalde blessure en soms gaan ze zelfs mee naar een training.

Mijn hele familie weet dat ik les geef. Oh, je had het trotse gezicht moeten zien van mijn moeder toen ik over de finish bij mijn eerste marathon kwam. Ze heeft de foto's met iedereen gedeeld. Zelfs de hondjes moesten het horen :)

En hobbies? Sport was nooit echt een hobbie van mij. Dat is het geworden! Ik zoek uitdagingen op. Een kleine drie jaar geleden was dat een 10K obstacle run. Het gaf mij een enorm stoer gevoel om dat te halen. Sindsdien gaat de lat steeds hoger en ik geniet oprecht van wat je allemaal kunt bereiken, als je ermaar voor wil knokken. Mijn nieuwe uitdagingen:

  • Januari: Halve marathon van Egmond
  • Maart: 25k SallandTrail run
  • April: Marathon van Rotterdam
  • Mei: 32km obstacle run in Engeland
  • Mei: 42km obstacle run: De Iron Viking

Verder nog niets gepland, maar dit zijn leuke dingen om naar uit te kijken. En nee, ik ben niet sportief geboren. Ik kies gewoon graag doelen om naar toe te werken en geniet elke keer als het weer lukt.

En om nog even terug te komen op het onderwerp, waarom zou je je omgeving laten weten dat jij sport? Zo zorg je ervoor dat het meer een onderdeel wordt VAN je leven. Ineens leer je collega's op een andere manier kennen. Sportieve mensen zoeken elkaar op en delen interesses en motivaties met elkaar. En wil je dit nog iets meer in de hand werken? Nodig ze een keer uit om mee te doen met een gratis proefles.

Oftewel, probeer het eens zo te regelen dat je vrije tijd start nadat je werk en je sport erop zit.

Train iets vaker en boek resultaat

Dit is de laatste tip: schroef de frequentie eens een tijdje op. Meestal roep ik: 1x sporten per week is recreatie. 2x sporten per week geeft (een beetje) resultaat en 3x of meer per week zal je pas echt gaan verrassen.

Ik kan je natuurlijk niet dwingen, maar ik zou het super vinden als ik je positief kan aanmoedigen om de uitdaging aan te gaan. Ga eens 1 maand lang 3x per week sporten.

Durf jij de uitdaging aan?

Tot snel Legends!!






Overig nieuws

Schrijf je in voor onze trainingen

Bootcampen voor het Rode Kruis

6de editie van de Legendary Heroes 10k Run

Run2Day Bootcamp - gratis try-out

Ruil je schoenen in voor het goede doel - en ontvang korting

Aanbieding - 10 Lessen Bootcamp voor maar 30 euro

Vanaf 2016 ook Bootcamp training in het Oosterpark

Geef een sportief cadeau deze kerst

Interview met een Powerfoodie

Interview met een Dutch Mud Men

De ervaring van Malou en Amber - Legends werden Vikingen

Wat onze klanten zeggen over Legendary Sports

Tracteer jezelf op een sportief cadeau met korting

Voorkom een winterdip door te blijven sporten

Heb jij de inschrijving voor de dam tot damloop gemist

Bootcamp in het Flevopark

5de editie van de Legendary Heroes 10k Run

Legendary Buddy weken - trainen met een flinke korting

Bootcamp try out - geef jezelf op voor een gratis proefles

Nu ook Bootcamp training in het Flevopark - gratis proefles

Nieuwe Bootcamp trainer - Yasmiin Omar

Trainen voor de Dam tot Damloop of de halve marathon

Circuit Training bij de Sloterplas

4de editie van de Legendary Heroes 10k Run

Legendary Heroes 10k Run

Zaterdag en Zondag Bootcamp in het Amsterdamse Bos

Running and Core Training

Bevrijdingsloop op 4 mei

Hardlopen - lekker fit de zomer in

Gratis proefles

Goede voornemens Bootcamp actie

Sport en doorzettingsvermogen - een lastige combinatie

Blauwe bessen versnellen herstel spieren

Speciale Bootcamp aanbieding voor de koude maanden

Reserveer nu online

Legendary Heroes 10k Run

Afvallen door meer te bewegen is een leugen

Burpees - De oefening we all love to hate

Legends worden Vikingen bij de Strong Viking Obstacle Run

Legendary Dirt Maniacs

Mythes over trainen en vet

Vochtverlies tijdens sport

Inschrijving gestart voor de Legendary Urbanathlon

Legendary Healthy Kids

Gratis sportlessen en advies - Open dag in Amsterdam

Urbanathlon - schrijf je nu in

Mud Masters 2014