Legendary Bootcamp

De Legendary Bootcamp is een full body workout voor zowel mannen en vrouwen. Een training bestaat onder andere uit hardlopen, intervaltrainingen en fitnessoefeningen. Voor de oefeningen gebruiken we geen ingewikkelde apparaten, we gebruiken de natuur en elkaar. Hierbij kun je denken aan trappen, bankjes, speeltoestellen en je eigen lichaamsgewicht.

Conditie en kracht

Onze Bootcamp verbetert je conditie, kracht, snelheid, balans, coördinatie en souplesse. Dit doen we door oefeningen als onder andere hardlopen, push-ups, squats, lunges, burpees en nog veel meer. We stimuleren tijdens de training vetverlies, spieropbouw en algehele conditie.

Wij trainen met je mee

Iets waar wij enorm trots op zijn, wij trainen met jou mee. Geen trainer dus die vanaf de zijlaan staat te schreeuwen, maar iemand die zelf meetraint. Ook wij willen continue onze grenzen verleggen. En kan jij iets harder dan de rest? Dan doen wij met jou mee!

Geen fan van hardlopen? Probeer dan onze Circuit Training

Elke woensdag om 18:30 geven wij een Circuit Training. Lees hierover meer op deze pagina.

Leslocaties

Locatie & kosten

De eerste proefles is gratis. Je kunt deze zelf online reserveren. Hierna kun je de volgende strippenkaarten kopen en meteen online via iDeal betalen:

1 Strip voor €6,50
5 Strippen voor €29,-- (3 maanden geldig)
10 Strippen voor € 49,-- (3 maanden geldig)
20 Strippen voor € 89,-- (6 maanden geldig)

Heb je interesse of nog wat vragen? Laat dan een bericht achter via ons contactformulier.

Waar verzamelen

Rembrandtpark: Tegenover Orteliuskade 29.

Het Amsterdamse Bos: Bij de kluisjes aan het begin van de Bosbaan.

Bij de Sloterplas verzamelen we aan het water, aan de kant van de Cornelis Lelylaan, ingang vanaf de Eastonstraat (gratis parkeren).

Bootcamp trainingen

  • Maandag 19:00 Rembrandtpark
  • Woensdag 18:30 Sloterplas (Circuit training)
  • Donderdag 19:00 Rembrandtpark
  • Zaterdag 10:00 Amsterdamse Bos
  • Zondag 11:00 Rembrandtpark

Obstacle Runs, Trail runs & andere uitdagingen

Onze trainers gaan een uitdaging niet graag uit de weg. Bij pittige en uitdagende events zul je ons dus vaak tegenkomen!

Obstacle runs

Je komt ons vaak tegen bij Obstacle Runs zoals de Mud Masters, de Strong Viking runs en de Break-out Run. Ook in 2016 hebben wij weer mooie uitdagingen gepland, zoals ook de 32km Rat Race in Engeland en de 42km Iron Viking in Spaarnwoude.

Trail runs

Daarnaast houden we ook van Trail runs zoals de Salland Trail, de Salomon Koning van Spanje Trail en de Eiger Ultra trail.

Overige runs

Daarnaast zijn er ook de 'gewone' hardloop uitdagingen. Wij doen in 2016 o.a. ook mee met de Halve Marathon van Egmond, de Marathon van Rotterdam en de Dam tot Damloop.

Zoek jij een nieuwe uitdaging?

Waarom doe je niet een keer met ons mee? Wij helpen je met het opstellen van een persoonlijk trainingsschema en het goed voorbereiden voor deze uitdagingen!

Obstacle runs

Enkele tips voor een optimaal resultaat

Bereid jezelf goed voor, dan heb je het meeste plezier en resultaat van je training.

Wat neem je mee?

Het liefst neem je zo min mogelijk mee. Je sleutels en telefoon kunnen bij ons in de rugtas. Het is wel goed om een flesje water mee te nemen zodat je tussendoor kunt drinken. Lukt dit niet, dan zijn er vrijwel overal waterpunten in het park.

Wil je liever meer spullen meenemen? Zorg dan voor een klein rugtasje.

Wat trek je aan?

Iets dat vies mag worden. Veel van onze oefeningen doen we namelijk op de grond en dat kan soms modderig zijn, zeker als het net heeft geregend.

In de winter kies je graag voor een wind en waterdicht jack zodat je warm en droog blijft. Hieronder draag je vochtregulerende kleding, het liefst iets dat strak zit zodat het nergens achter kan blijven hangen.

Hoe vaak moet je sporten?

Onze regel is: Eén keer per week sporten is recreatief sporten. Je zal iets fitter worden, maar verwacht verder niet teveel resultaat.

Vanaf twee keer sporten ga je resultaat zien. Het liefst sport je minimaal drie keer per week.

Probeer eens een tijdje 2x per week een Bootcamp training te combineren met nog 1x zelf hardlopen op een rustig tempo. Zo'n rustige loop noemen we een duurloop. Het tempo waarop je loopt is laag, je zou nog in staat moeten zijn om een gesprek met iemand te kunnen hebben.

De combinatie van bootcamp en hardlopen zorgt voor een goede conditie, spieropbouw, uithoudingsvermogen en een hoge vetverbranding.

Hoe om te gaan met eten?

Het liefste eet je uur tot een half uur voor de training een banaan. Heb je geen banaan? Dan helpt één bruine boterham met hartig beleg ook erg goed.

Wat eten wij graag op een gemiddelde sportdag?

Het lijkt in niets op de 'ouderwetse' drie maaltijden per dag! Vaker en kleinere porties, dat werkt voor ons het beste.

  1. Voor je ontbijt kies je iets dat rijk is aan eiwitten en wat koolhydraten bevat. Bijvoorbeeld yoghurt of kwark met granola of één bruine boterham met twee eieren.
  2. Om 10:00 een stuk fruit
  3. Tussen 12:00 en 13:00 je lunch. Eén bruine boterham met hartig beleg en een rijk gevulde salade, liefst met een klein beetje pasta of couscous erdoorheen. Heb je extra trek? Eet dan nog 100gram gebakken kip of kalkoen erbij.
  4. Krijg je rond een uur of vier trek? Eet dan een handjevol ongezouten noten of nog een stukje fruit.
  5. Een uur tot een half uur voor het sporten eet je een banaan.
  6. Zodra je thuiskomt van de Bootcamp training neem je een smoothie. Tip: snij 1x per week fruit en vries dit in kleine porties in.
  7. Als avondeten zou een salade met vlees, vis of kip moeten voldoen. Heb je toch extra trek? Eet dan een klein portie(100gram) aardappel, rijst of pasta erbij.


Eet vooral 'echt' eten. Saus uit potjes bevat veel toegevoegde suikers. Hetzelfde geldt voor een worst uit de supermarkt, je schrikt echt als je etiketten gaat lezen. Haal wat vaker vlees bij de slager en gebruik verse groenten en kruiden voor het maken van je saus.

Bootcamp foto
Bootcamp foto
Bootcamp foto
Bootcamp foto
Bootcamp foto
Bootcamp foto